Möjligheternas Oskarshamn

Möjligheternas Oskarshamn

måndag 10 mars 2014

Möjligheternas Oskarshamn

Jag känner en sådan glädje över att få bo och leva i vårt underbara Oskarshamn.
I fredags så avnjöt jag en mycket god måltid, ”Smålänsk gryta” med närproducerat kött från Berga. Flera av våra matgäster på Solbacka talade om att det var den godast gryta som de ätit, några undrade om det blev lite kvar så de kunde få gryta på lördagen också. Vi serverar varje vardag två rätter så det finns möjlighet att välja.
Kan konstatera att det är flera hundra som kommer till Solbacka varje dag och äter, så både personal och mat är uppskattade.

Denna helgen som gått har Oskarshamn visat sig från sin soligaste sida, underbart väder. Var jag än bor i möjligheternas Oskarshamn så har jag nära till naturen. Jag var på besök i Flinshult på lördag em där jag fann både snödroppar, blåsippor och krokus, en vacker färgpalett. Solen värmde så skönt och i lä var det njutbart med en kopp kaffe.

På söndagen blev det en skön promenad ut till Stångehamn, där det blev många glada hälsningar från de som kommit ur sina hus för att njuta av solen. Detta område är på väg att bli vårt nya bostadsområden med många fina hus.
Eftermiddagen blev bad på Arnea Oskarshamn med barnbarnet Alicia, njutning i leklandet, bubbelpoolen och varma bassängen. Vi träffade många barnfamiljer där.
Jag passade också på att köpa biljetter till teatern ”Pettersson och Findus” som sänds på Forum den 15 mars och den kvällen avslutar jag med besök i Folkets Park för nyinvigning.
Det händer otroligt mycket i Oskarshamn, inte alltid jag har vetskap om allt som händer, men detta är verkligen möjligheternas Oskarshamn – här finns något för alla.

Yvonne Bergvall

Ordförande tekniska nämnden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar